Prelegenci
Strona główna » Konferencja » Prelegenci
Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz
Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej
Urodzona 26 października 1970 r. w Warszawie. Doktor socjologii, politolożka, specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru wschodnioeuropejskiego.
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, po ukończeniu studiów podjęła pracę w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN, gdzie w 1999 r. obroniła pracę doktorską pt. „Aktywność polityczna Polaków 1989–1995”.
W latach 1992–1995 oraz 1999–2012 była też zawodowo związana z Ośrodkiem Studiów Wschodnich w Warszawie, w którym pełniła m.in. funkcję kierownika działu rosyjskiego oraz zastępcy dyrektora. Od 2011 do 2012 r. była przedstawicielem OSW w Brukseli oraz koordynatorem wspólnego projektu badawczego OSW i Francuskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych.
W latach 2012-2014 była podsekretarzem stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, a w latach 2014-2016 ambasadorem Polski w Federacji Rosyjskiej. Pełniła również funkcję dyrektora think-tanku fundacji Forum Idei. Od 2020 do 2023 r. była dyrektorem Instytutu Strategie 2050.
13 grudnia 2023 r. została powołana z ramienia Polski 2050 Szymona Hołowni na urząd Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej.
Zna język angielski i rosyjski. Ma troje dzieci.
Katarzyna Nowakowska
Wiceministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Matematyka Stosowana na Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie. Ukończyła dwie specjalizacje: matematyka w Informatyce i matematyka w zarządzaniu. Zawodowo pracująca jako analityczka biznesowa w obszarze zarządzania funduszami inwestycyjnymi.
Instruktorka harcerska z kilkunastoletnim stażem, harcmistrzyni. W strukturach organizacji harcerskiej pełniła między innymi funkcje takie jak Zastępczyni Szefa Zarządu ds. Finansowych czy Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej. Przez lata pełniła również funkcje wychowawcze, pracując bezpośrednio z dziećmi i młodzieżą.
Zajmuje się kształceniem instruktorów harcerskich. Specjalizuje się w tematyce zarządzania finansami organizacji pozarządowych, przeciwdziałaniu przemocy wobec dzieci i młodzieży, wzmacnianiu umiejętności liderskich. Członkini stowarzyszenia na rzecz integracji i aktywizacji seniorów, prowadzącego między innymi Klub Seniora.
W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej koordynuje działania w zakresie ekonomii społecznej oraz zadania związane z udziałem Ministerstwa w przygotowaniu i realizacji Krajowego Planu Odbudowy. Koordynuje politykę publiczną w obszarze ekonomii społecznej oraz realizację zadań w obszarze zatrudnienia socjalnego. Podlegają jej departamenty: Departament Budżetu (DB), Departament Ekonomii Społecznej (DES), Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego (DWF) oraz Departament Pomocy Społecznej (DPS).
Tomasz Jegier
Prezes Fundacji Fundusz Współpracy
Absolwent studiów magisterskich z socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie obronił pracę dyplomową w obszarze strategicznego zarządzania jednostką terytorialną. Ukończył także studia podyplomowe z Inżynierii Finansowej na Wydziale Matematyki Stosowanej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, by po latach wrócić na najstarszą uczelnię w Polsce studiując enologię na Wydziale Farmaceutycznym Collegium Medicum UJ.
W latach 2012 – 2020 pracował w Departamencie Analiz Ekonomicznych i Prognoz w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, gdzie odpowiadał m.in. za szacowanie skutków finansowych planowanych interwencji publicznych, w tym w zakresie zmiany wysokości wynagrodzenia minimalnego. Ukończył staż w Departamencie Oceny Skutków Regulacji w KPRM. Przez wiele lat reprezentował Polskę na forach organizacji międzynarodowych, w tym będąc stałym członkiem Komitetu Zatrudnienia działającego przy Komisji Europejskiej, a także przedstawicielem Polski w pracach Grupy roboczej ds. zatrudnienia zorganizowanej w ramach tureckiej prezydencji G20 w roku 2015. W katach 2016-2019 kierował wydziałem analiz rynku pracy by następnie pełnić rolę Zastępcy Dyrektora całego Departamentu. W listopadzie 2020 roku Rada Fundacji Fundusz Współpracy powołała go do pełnienia funkcji Prezesa Zarządu.
Michał Bargielski
Fundacja Fundusz Współpracy
Socjolog zaangażowany w badania ewaluacyjne oraz analizę i projektowanie rozwiązań w różnych obszarach polityki publicznej. Realizował przedsięwzięcia badawcze w sferze kultury, ekonomii społecznej, administracji publicznej, szkolnictwa, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego. W tak różnorodnej tematyce, koncentruje się przede wszystkim na wpływie działania instytucji publicznych, na codzienne życie mieszkańców gmin, powiatów i całego kraju.
W ramach praktycznego wykorzystania doświadczeń badawczych, angażuje się w tworzenie programów rozwojowych i strategii, a także w prowadzenie projektów animujących działania lokalne.
Justyna Duks
Dyrektorka „Domu pod Cisem"
Dyrektor Domu pod Cisem prowadzonym przez Stowarzyszenie ESWIP. Dom pod Cisem to przedsiębiorstwo społeczne, gdzie prowadzone jest Centrum Integracji Społecznej oraz sklep społeczny z przedmiotami które otrzymały drugie życie. Absolwentka Szkoły Animatorów Społecznych oraz Regionalnej Szkoły Liderów Ekonomii Społecznej.
Piotr Frołowicz
Prezes Zarządu Spółdzielni Socjalnej Grupy Alivio
Współtwórca i Prezes Zarządu Spółdzielni Socjalnej GRUPA ALIVIO. Wieloletni opiekun i asystent osób z niepełnosprawnością i w wieku senioralnym. Pedagog opiekuńczy i specjalny. Instruktor Terapii Zajęciowej. Koordynator dostępności. Felinoterapeuta. Doświadczony instruktor z zakresu opieki nad osobami z niepełnosprawnością ruchową i w wieku senioralnym.
Anna Górak
Wiceprezeska Fundacji PEStka, Kielecko-Ostrowiecki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej
Specjalistka ds. rozwoju usług społecznych. Nadzoruje bezpośrednio: usługi społeczne, w tym Kluby Seniora oraz obszar związany z kryzysem zdrowia psychicznego.
Jacek Gralczyk
Ekspert, Fundacja Fundusz Współpracy
Edukator, wykładowca i ekspert z zakresu aktywizacji społecznej i moderowania procesów lokalnego rozwoju społecznego. Superwizor zmiany społecznej. Moderator sieci współpracy i lokalnych partnerstw wielosektorowych. Od wielu lat związany z systemem wsparcia ekonomii społecznej w Polsce, m.in. mentor Rozwoju Lokalnego w Kielecko – Ostrowiecki OWES i ŚOWES, stały współpracownik Siedlecki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej. Ekspert wspierający Organizowanie Społeczności Lokalnych w CUS Starachowice i w Górnie. Członek Rady Programowej Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL oraz członek Instytutu Edukacji Zaangażowanej im. Heleny Radlińskiej.
Marta Makuch
Zastępczyni Prezydentki Miasta Słupska
Wieloletnia działaczka organizacji pozarządowych, aktywistka miejska. Zaangażowana w szereg działań prospołecznych oraz kwestie związane z równouprawnieniem, szczególnie kobiet. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu organizacjami pozarządowymi, kierowaniu zespołem oraz pozyskiwaniu środków finansowych (ze źródeł krajowych oraz europejskich).
Ekspertka z zakresu funkcjonowania tzw. trzeciego sektora oraz współpracy z jednostkami samorządowymi (współtworzyła Model Kontraktowania Usług Społecznych). Doradzała wielu samorządom lokalnym w zakresie wdrażania innowacyjnych, prospołecznych rozwiązań.
Zenon Matuszko
Prezes Fundacji Rozwoju Ekonomii Społecznej
Animator i Superwizor rozwoju lokalnego w obszarach Ekonomii Społecznej i włączenia społecznego.
Animator Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej z Wałbrzycha, Lider Sieci Wałbrzyska Ekonomia Społeczna, Prezes Fundacji Rozwoju Ekonomii Społecznej z Wałbrzycha, przedstawiciel sektora społecznego w Komitecie Monitorującym Program Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska, Członek: Zarządu Dolnośląskiego Forum Pomocy Społecznej, Regionalnego i Krajowego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej. Wieloletni członek i Przewodniczący Gminnej Rady Pożytku Publicznego w Wałbrzychu.
Wykształcenie: Historyk, absolwent studiów: (1) MBA – Zarządzanie Spółdzielniami Przyszłości, (2) Superrewizji w animacji i współpracy środowiskowej, (3) Zarządzanie procesami rewitalizacji, (4) Zarządzanie gospodarką społeczną. Certyfikowany trener STOP oraz Szkoły Trenerów Biznesu i Doradców Personalnych Pracowni Psychologicznej Elżbiety Sołtys.
Grzegorz Nawrocki
Dziennikarz TVP
Absolwent Uniwersytetu Cambridge, Preston (UCLAN), UW oraz UJ. Prowadził programy publicystyczne w TVP (m.in. „Punkt Widzenia”, Newsroom”, „Woronicza 17”, „Wywiady Jedynki”, „Tygodnik.pl” i inne). Dwukrotny stypendysta brytyjskiego rządu w ramach “British Chevening Scholarship”, programu Fundacji Schumana „Leader in Civil Society” oraz BAS Top People Project w BBC World Service. Ukończył międzynarodowe staże dziennikarskie w BBC i ITN w Londynie i Manchesterze (m. in. HARDtalk). Prezes British Alumni Society w Polsce oraz członek Towarzystwa Absolwentów Oxford i Cambridge. Organizator i prowadzący cykl „Debaty Oksfordzkie” na Uniwersytecie Warszawskim, a także wydawca i prowadzący cykl debat ZDERZENIA organizowanych przez Oxbridge Society w Teatrze Polskim w Warszawie. Prowadził warsztaty radiowo-telewizyjne dla młodych dziennikarzy w Polsce, Wlk. Brytanii, Niemczech i Danii. Prywatnie interesuje się teatrem słowa i dramą.
Anna Ostasz
Przewodnicząca Krajowego Forum CUS, Dyrektorka CUS w Bełżycach
Hubert Pasiak
Wójt Gminy Zbuczyn
Daniel Prędkopowicz
Dyrektor Biura Zarządzania Projektami, Fundacja Fundusz Współpracy
Dyrektor Biura Zarządzania Projektami. Współautor i koordynator wielu projektów społecznych z zakresu innowacji i ekonomii społecznej, rozwoju społeczeństwa obywatelskiego oraz partycypacji. Obecnie zarządza i koordynuje pracę ponad 50 osobowego zespołu, realizującego kilkanaście projektów jednocześnie.
Politolog. Ukończył także studia podyplomowe z zarządzania projektami w Szkole Głównej Handlowej (SGH). Uczestniczył w programie naukowym EUROSIM na State University of New York we Fredonii (USA). Poosiada szeroką wiedzę z zakresu działalności organizacji pozarządowych, działań komunikacyjnych i promocyjnych oraz zarządzania projektami, potwierdzoną udziałem w szkoleniach krajowych i zagranicznych, w szczególności w obszarze Project Cycle Management oraz PRINCE2 (certyfikat).
Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując jako ekspert i wykładowca na uczelni, w wielu organizacjach pozarządowych, administracji rządowej i samorządowej oraz biznesie. Od ponad 25 lat związany z trzecim sektorem. Współtwórca i lider wielu fundacji i stowarzyszeń. Instruktor Związku Harcerstwa Polskiego w stopniu podharcmistrza. W latach 2010-2014 wiceprzewodniczący i sekretarz Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego; w latach 2016-2023 wiceprzewodniczący Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej. Od 2015 roku członek komitetów monitorujących programy wdrażające fundusze europejskie na poziomie krajowym i regionalnym (RPO WM 2014-2020, FEM 2021-2027, FEPW 2021-2027). Od 2024 roku członek Rady Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.
prof. dr hab. Mirosław Grewiński
Rektor Uczelni Korczaka – Akademii Nauk Stosowanych
Prezes Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej. Przewodniczący Rady Pomocy Społecznej działającej przy Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej. Prezes Zarządu Towarzystwa Wiedzy Powszechnej. Wiceprezes Komitetu Nauk o Pracy i Polityki Społecznej Państwowej Akademii Nauk. Wiceprzewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Janusza Korczaka: IKA – International Janusz Korczak Association. Autor około 300 publikacji naukowych i popularnonaukowych, w tym autor, współautor lub redaktor 50 książek na tematy związane z polityką społeczną.
Adam Lemiesz
Zastępca Prezydenta Miasta Żyrardowa
Od 25 lat zawodowo związany z samorządem, a od ponad 20 lat czynnie pracuje i współpracuje z kilkoma stowarzyszeniami. Obecnie nadzoruje m.in. politykę społeczną miasta, zwłaszcza zmiany w obszarze świadczonych usług społecznych. Ważny aspekt jego pracy to także realne wzmocnienie żyrardowskich organizacji pozarządowych.