Uruchamiamy kolejną rundę I naboru wniosków o przyznanie grantów na zakup usług społecznych. Alokacja na drugą rundę to 38,7 mln zł. Środki niewykorzystane w drugiej rundzie zostaną przesunięte na drugi nabór wniosków.
Dla kogo jest grant i jak można o niego aplikować?
Zapraszamy wszystkie gminy i powiaty, które zdecydują się zlecić usługę społeczną podmiotowi ekonomii społecznej (PES).
Wniosek należy złożyć przez generator.premiaspoleczna.pl. Instrukcja obsługi generatora i wypełniania wniosku dostępna jest tutaj.
Wnioski można składać od 1 do 31 października.
Jakie korzyści i możliwości oferuje „Premia Społeczna"?
Co można zyskać?
- Grant w wysokości do 350 tys. zł: to wsparcie finansowe pozwala na pokrycie części kosztów związanych z realizacją usług społecznych
- Wsparcie edukacyjne: oferujemy wsparcie edukacyjne w zakresie realizacji i zlecania usług społecznych oraz aplikowania o granty, co pozwala na lepsze zrozumienie procesu oraz zwiększa szanse na sukces.
Korzyści?
- Wsparcie samorządów: mechanizm „Premia Społeczna” pomaga jednostkom samorządu terytorialnego w efektywnym zarządzaniu i realizacji usług społecznych, co prowadzi do lepszego zaspokojenia potrzeb mieszkańców
- Redukcja kosztów: dzięki grantom, możliwa jest redukcja kosztów usług społecznych o 25-70%, co odciąża budżety lokalne i pozwala na efektywniejsze wykorzystanie środków
- Poprawa jakości życia: dzięki dostępowi do szerszej gamy usług społecznych, mieszkańcy mogą cieszyć się wyższą jakością życia oraz lepszym wsparciem w codziennych wyzwaniach
- Rozwój lokalnej ekonomii: współpraca z podmiotami ekonomii społecznej stymuluje rozwój lokalnej ekonomii i tworzy nowe miejsca pracy
Uwaga! Bardzo ważne
- Zakaz współfinansowania z EFS/EFS+
- Zakaz podwójnego finansowania
- Grant pokrywa tylko koszt usługi – nie można finansować kosztów administracyjnych JST
- Usługi realizowane wyłącznie przez PES
- Wniosek może złożyć tylko JST samodzielnie, tj. brak możliwości składania wniosków w partnerstwie